Müsli není synonymem pro hubnutí !!!

25. září 2008 v 16:40 | siix |  DiEtY
Müsli není synonymem pro hubnutí


Snídaně s cereáliemi
Cereálie jsou často doporučovány při hubnutí jako náhrada klasických snídaní jako je třeba chléb s máslem a salámem. Ale pozor! Cereálie neznamenají automaticky, že budete hubnout. Možná budete překvapená, jak jsou takové lupínky nebo müsli energeticky vydatné. Deset deka má 1400 až 2000 kilojoulů, přičemž správná snídaně při hubnutí by měla mít nejvýše 1250 kilojoulů. Tak proč se cereálie tak často objevují v jídelníčcích pro hubnoucí? Kromě toho, že jde o energeticky vydatnou potravinu, a proto méně je opět více, mají cereálie celou řadu výhod.
Müsli ano, ale s mléčným výrobkem
Samotné cereálie jsou vhodné jen jako rychlá energie, brzy však můžete mít opět pocit hladu. Geniálně vás ovšem zasytí lupínky nebo müsli v kombinaci s bílkovinou. Ideální je bílý jogurt nebo mléko. Pokud zvolíte bílý jogurt, nemusí to nutně být nízkotučný, přesto se ale vyhněte smetanovému. Mléko má kalorií ještě mnohem méně. Takovou snídani lze jen doporučit - jde totiž o výbornou kombinaci sacharidů a bílkovin, která vám dodá energii i pocit sytosti.
Neujídat mezi jídly
Samotné müsli je v podstatě sladkost, která vás svádí k mlsání mezi jídly. Hrstička müsli vypadá nevinně, ale co do energie si nezadá se sladkou tyčinkou, které byste se vyhnula. Hlavně se nenechte zmást reklamou na podobné výrobky - plné misky cereálií, které jsou symbolem zdravého životního stylu, vám ke zhubnutí nepomohou ani náhodou. Müsli si dopřejte skutečně jen a jen ke snídani a právě v kombinaci s mléčným výrobkem.
Jaké müsli si vybrat?
Druhů cereálií je celá řada. Ať už jde o kukuřičné lupínky corn flakes nebo müsli zapékané s oříšky nebo sušeným ovocem. Pokud dodržíte pravidlo a müsli si budete dopřávat jen k snídani, můžete zhřešit s müsli s ořechy nebo čokoládou. Na ořechy ale pozor! Jsou sice velmi zdravé a látky, které obsahují jsou nezbytné pro činnost mozku i cév, ale značně zvyšují energetickou hodnotu jídla. Dobré je jednotlivé druhy müsli prostřídat - jeden týden servírovat k snídani obyčejné jen s hrozinkami a nedoslazované, druhý týden si pak můžete dovolit zapékané müsli s oříšky.
Nachystejte si vlastní
Nejlepší müsli ovšem není to kupované. Ale takové, které si přesně podle svých představ nachystáte doma. Použít můžete vše, co máte ráda, a především máte jistotu, že do müsli nepřidáváte k doslazení žádný cukr a bude tak k hubnutí vhodnější. Použít můžete ovesné vločky, hrozinky, sušené banány, meruňky, křížaly, ořechy… Taková snídaně vám příjemně nastartuje celý den.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 KájiNa-SB♥♥♥♥ KájiNa-SB♥♥♥♥ | Web | 25. září 2008 v 17:56 | Reagovat

njn nk neztiham...:(

jinak: mas moc hezkej disign

2 siix-majášek blogísu :) siix-majášek blogísu :) | Web | 25. září 2008 v 18:09 | Reagovat

KájiNa:kujuu :-*

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama